Ambalajul reprezintă una dintre cele mai importante componente ale strategiei de marketing dezvoltată de companiile producătoare sau distribuitoare de bunuri. Chiar dacă unele produse de mici dimensiuni, în general produsele alimentare, beneficiază de ambalaje care le diferențiază pe rafturile magazinelor, majoritatea produselor sunt depozitate, etalate, vândute sau transportate în cutii de carton. În toate aceste cazuri, cutiile de carton sunt cele care fac diferența, atât din punct de vedere estetic, de marketing, cât și din punct de vedere logistic și al siguranței.
Prin urmare, haideți să discutăm cu această ocazie despre cele mai importante patru roluri extrem de importante pe care fiecare ambalaj/cutie de carton le îndeplinește pe piața mărfurilor din ziua de azi.
1. Funcția estetică (de marketing)
Pentru unele tipuri de mărfuri, cutiile în care sunt ambalate au un rol esențial estetic, nu doar cel de protecție. În acest caz, se impune folosirea unor cutii de carton personalizate, care să reprezinte identitatea vizuală a brandului și a produsului în mod distinct astfel încât acestea să atragă, eventual să convingă cumpărătorul să achiziționeze produsul respectiv. Identitatea vizuală este foarte importantă și în cazul în care ambalajul conține un produs cunoscut, popular.
2. Funcția informațională
Ambalajul de carton are și rolul de a oferi informații cu privire la produsul pe care îl conține. În cazul în care cutia este personalizată, informațiile sunt detaliate și integrate în designul ales pentru ambalajul respectiv. Și atunci când se utilizează cutii simple, produsele sunt însoțite de etichete și stickere care îndeplinesc aceeași funcție.
3. Protecție și siguranță
A treia funcție, egală în importanță cu cele de mai sus iar uneori chiar mai importantă, este cea de a conferi un plus de siguranță produselor pe durata transportului și mai apoi, pe durata depozitării. E important să alegem cutiile potrivite pentru fiecare produs în parte, cu mare atenție la tipul de carton, la structura și grosimea acestuia dar și la volumul cutiei.
4. Logistică
În fine, cutiile de carton sunt importante și din punct de vedere logistic. Din acest punct de vedere, se impune atenție deosebită la alegerea acestora astfel încât să corespundă din punct de vedere al capacității lor cu mărimea produselor. O alegere bună are ca rezultat eficientizarea spațiului de stocare atât în depozite cât și în containerele sau autovehiculele de transport.