Termeni și Condiții Generale de Utilizare a Site-ului www.carton.ro

Site-ul carton.ro este operat de societatea INA PLASTIC S.R.L., cu sediul înregistrat în România, Oradea, str. Beothy Odon, nr 11, Jud Bihor, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bihor sub nr J5/484/2017, avand Cod Unic de Inregistrare nr. RO 37210389, denumită în continuare „Vânzătorul”. „Operatorul” sau “INA PLASTIC”. Accesarea și utilizarea acestui website implică acceptarea în întregime a Termenilor și Condițiilor  Generale (TCG) de mai jos.

1. Definiții

„Utilizator”: orice persoană fizică sau juridică ce accesează site-ul carton.ro; „Client”: orice persoană care plasează o comandă;

“Comandă online”: modalitate de comunicare virtuală între Client și Operator, prin care Clientul îşi comandă Produse de la INA PLASTIC prin intermediul website-ului.

„Produse”: bunuri comercializate de INA PLASTIC, prin intermediul magazinului online;

„Contract la distanță”: contractul între Vânzător și Client, încheiat la distanță, fără prezența fizică simultană a părților.

“Factura”: document fiscal emis şi transmis fizic, pentru livrările din magazin. Pentru Comenzile Online, Factura se trimite electronic, în mod automat, de către INA PLASTIC la adresa de email comunicată de către Client în momentul plasării comenzii online.

“Contul meu”: secţiune a magazinului virtual, care presupune existenţa unei adrese de email valide şi a unei parole care aparţin Clientului care îi permite acestuia plasarea Comenzii online şi care conţine detalii referitoare la datele Clientului, istoricul comenzilor, informaţii despre Newsletter şi evaluări acordate Produselor.

  1. Acceptarea Termenilor și Condițiilor

Prin navigarea pe site-ul carton.ro sau prin plasarea unei comenzi, Utilizatorul confirmă că a citit, înțeleage și acceptă acești Termeni și Condiții. Operatorul poate modifica acești termeni oricând, modificările devenind aplicabile de la publicarea lor pe site.

  1. Valabilitatea și aplicabilitatea TCG INA PLASTIC privind comerțul online

La achiziția unor produse sau servicii de la societatea INA PLASTIC SRL, prin intermediul funcției „Comandă online” a magazinului online de la adresa „www.carton.ro”, se aplică reglementările prevăzute in prezentele Termeni si Condiții.

  1. Date de contact

INA PLASTIC SRL

Mun. Oradea, str. Beothy Odon, nr 11, Jud Bihor
Telefon:  +40-722-823-933
Serviciul clienți pentru comenzi online:
Informații generale: vanzari@ina.ro
Sugestii, Impresii și Reclamații: vanzari@ina.ro
Instanța competentă: Instanțele competente române de la sediul INA PLASTIC SRL

Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului: J5/484/2017
Cod de Înregistrare Fiscală: CIF RO 37210389

  1. Produsele comercializate și disponibilitatea lor

Produsele comercializate de Operator sunt afișate pe site sub secțiunea ”MAGAZIN”, destinate utilizării comerciale sau casnice.

INA PLASTIC depune toate eforturile, având o obligație de diligență și în măsura posibilului, pentru ca informaţiile de pe site, inclusiv cele referitoare la descrierea Produselor şi preţurile afişate să fie corecte şi complete, însă pot surveni şi erori, pe care va încerca să le înlăture în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care se constată faptul că astfel de erori influenţează Comanda/Contractul încheiat, INA PLASTIC va notifica Clientul în cel mai scurt timp, pentru reconfirmarea Comenzii/Contractului sau anularea acestuia.

Important! Fotografiile produselor comercializate pe site-ul carton.ro, sunt cu titlu ilustrativ, informativ şi orientativ.

INA PLASTIC furnizează informaţii referitoare la dimensiunea, forma, culoarea și specificaţiile Produsului în descrierea existentă la fiecare produs, responsabilitatea verificării acestor caracteristici revenindu-i Clientului. Disponibilitatea produselor și informațiile aferente sunt actualizate constant, în limita stocului.

INA PLASTIC depune eforturi pentru a se asigura că informațiile referitoare la disponibilitatea produselor în stoc sunt corecte, însă din motive ce ţin de dinamica stocurilor şi momentul înregistrării plăţilor, există cazuri în care produsul să nu mai fie disponibil în stoc pentru a putea fi livrat. În astfel de situaţii, vom informa Clientul în cel mai scurt timp, pentru anularea Comenzii/Contractului, stabilirea unui nou termen de livrare sau opţiunea de a cumpăra un alt Produs de o calitate şi la Preţ echivalent cu cele solicitate. 

  1. Inițierea unei comenzi, contul unic de client și contul permanent de client

6.1. Comanda pentru o livrare poate fi transmisă cu sau fără crearea unui cont permanent de Client (pe scurt: „Înregistrare”). Comanda poate fi transmisă doar dacă sunt completate câmpurile obligatorii și căsuțele „Am citit și sunt de acord cu termini și condiții site-ului web” și  ”Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal” sunt bifate. “TCG” și “Politica privind protecția datelor” sunt disponibile prin link si gratuit pe site, astfel încât vizitatorul să poată accesa fiecare din documentele respective, înainte de acceptarea acestora.

6.2. Este necesară în mod obligatoriu comunicarea unei adrese de e-mail pentru corespondența cu Clientul.

6.3.  În cazul în care Clientul își crează un cont permanent de Client („Cont de Client”), Clientul își va crea numele de utilizator (User), în baza adresei de e-mail, urmând ca la acea adresă de e-mail să primească un link cu accesarea căruia își va seta singur o parolă, cu ajutorul căreia se poate loga pe viitor. Clientului îi revine obligația de a ține secretă parola și de a nu o transmite mai departe. În cazul în care Clientul are motiv să creadă că parola sa este cunoscută de alte persoane, este obligat să o schimbe imediat. Înregistrarea este permisă numai persoanelor juridice și persoanelor fizice majore, ambele având capacitatea deplină de exercițiu.

6.4. La crearea unui Cont de Client, INA PLASTIC primește acordul expres pentru aplicabilitatea TCG pentru achiziții viitoare.

6.5. După crearea unui Cont de Client, este posibilă utilizarea funcțiilor aferente acestuia, (de ex, verificare status comanda, istoric comenzi etc.).

6.6. Clientul poate să își șteargă contul, oricând dorește, printr-o solicitare expresă prin email – transmisă către INA PLASTIC, sau in scris la adresa Str. Beothy Odon nr. 11, urmând a se da curs solicitarii în cel mult 5 zile lucrătoare. După ștergerea Contului de client, clientul    nu va mai avea acces la funcțiile acestuia, implicit la datele stocate.

  1. Încheierea contractului, salvarea textului contractului

7.1. În ceea ce privește produsele prezentate în cadrul magazinului online, Clientul poate să le achiziționeze prin lansarea unei comenzi.

În acest scop, Clientul poate selecta mai întâi Produse prin apăsarea butonului „Comandă online”. După selectarea produselor dorite și introducerea lor în Coșul de cumpărături („Coșul meu”), se vor introduce datele solicitate în cadrul comenzii și se finalizează prin apăsarea butonului „Cumpărați acum”. Înainte de finalizarea comenzii, Clientul are obligația de a verifica întreaga comandă în ceea ce privește corectitudinea datelor introduce și posibilitatea corectării eventualelor erori.

După apăsarea butonului „Plasează comanda”, Clientul primește din partea INA PLASTIC pe e-mail o confirmare automată a comenzii. Comenzile nu se procesează sâmbăta și duminica, precum și în zilele de sărbătoare legală. Încheierea Contractului are loc exclusiv în modul următor:

  1. Încheierea Contractului în cazul solicitării de plată

Încheierea Contractului are loc atunci când și dacă INA PLASTIC solicită Clientului plata, de exemplu prin redirecționarea Clientului către un prestator de servicii de plată online corespunzător pentru efectuarea plății, după ce Clientul a apăsat butonul „ Plasează comanda”.

2. Încheierea Contractului în alte cazuri

În alte cazuri, INA PLASTIC acceptă comanda numai dacă și imediat ce INA PLASTIC primește dovada plății mărfurilor comandate, efectuate prin O.P. sau prin plata cu card în magazinul său fizic.

7.2. INA PLASTIC nu salvează textul Contractului în mod specific pentru dumneavoastră. Dacă doriți să faceți acest lucru, puteți să îl descărcați de la adresa https://carton.ro/privacy-policy/

8. Prețuri și modalități de plată

8.1. Toate prețurile sunt exprimate în lei (RON) și reprezintă prețuri totale, prin urmare conțin deja taxa pe valoare adăugată. Prețul de pe pagina de produs nu conține costul livrării, care poate fi aflat separat în pagină sub textul “Livrare” sau prin adăugarea produsului în coș.

Costul de livrare este indicat la finalizarea comenzii.

8.2. Modalități de plată acceptate:

  • transfer bancar prin OP;
  • plata online cu cardul (dacă este activă funcția). Factura fiscală este emisă în format electronic și transmisă prin email, precum și ulterior în colet alăturat mărfurilor achiziționate.
  • Plata cu cardul la sediul INA PLASTIC.

8.3. În cazul plății online cu cardul/plata online, cu card de credit sau card de debit, debitarea sumei aferente se va face imediat, iar pregătirea produselor pentru expediere se va face imediat după procesare. Procesarea plăților online cu cardul de debit sau credit se face cu ajutorul procesatorului de plăți online NETOPIA.

8.4. În cazul transferului bancar, plata este procesată cel mai devreme începând cu a doua zi lucrătoare de la efectuarea transferului.

8.5. INA PLASTIC și Clientul sunt de acord prin prezenta că Facturile vor fi transmise pe cale electronică, semnarea şi ştampilarea acestora neconstituind elemente obligatorii.

  1. Procesarea comenzilor

Comenzile sunt procesate în ordinea primirii lor, de luni până vineri, în intervalul orar 08:30 – 15:30. Confirmarea comenzii se face prin email. Operatorul își rezervă dreptul de a refuza comenzi nejustificate sau incomplete.

  1. Livrarea produselor

10.1. Livrarea se efectuează printr-un serviciu de curierat sau printr-o companie de transport/ casă de expediție. Livrarea are loc la o adresă de livrare introdusă de Client în momentul plasării comenzii, exclusiv pe teritoriul României.

Coletele sunt livrate până în faţa uşii printr-o companie prestatoare de servicii de curierat. Produsele vor fi livrate la adresa menţionată de dumneavoastră şi costul de livrare este cel menţionat înainte de finalizarea comenzii.

În cazul în care, la livrare, constatați vicii evidente la ambalaj sau la marfă, va trebui să menţionați acest lucru pe avizul de livrare şi să comunicați acest lucru în formă scrisă către INA PLASTIC, în cel mult 24 de ore de la primirea mărfii.

10.2Termenul de livrare estimat este cuprins între 2 și 10 zile lucrătoare, Acest termen se calculează de la recepționarea plății (creditarea contului) de către INA PLASTIC. La comenzile ce conțin produse cu termene de livrare diferite se va lua în calcul termenul de livrare cel mai îndepărtat, ca termen de livrare general pentru întreaga comandă.

Livrarea coletelor prin serviciu de curierat și/sau casa de expediție se face în zilele lucrătoare, de luni până vineri, de regulă în intervalul orar 09:00 – 17:00, cu excepția sărbătorilor legale.

În cazul restricțiilor de circulație impuse temporar de autoritățile din România (canicule, inundații, șosele în renovare / șantier, căi de acces înzăpezite sau impracticabile etc.) există posibilitatea ca termenul de livrare estimat să se prelungească.

10.3Toate materialele de ambalare utilizate de INA PLASTIC în scopul expedierii produselor comandate online la consumatorii finali persoane fizice reprezintă ambalaj necesar pentru marfă. Respectivul consumator final persoană fizică trebuie să se ocupe personal de eliminarea deșeurilor de tip ambalaj, prin predarea la cel mai apropiat centru de colectare (sac galben, tomberon pentru hârtie etc.). În cazul în care comanda s-a livrat pe palet, acesta nu se va prelua de INA PLASTIC. Dacă doriți să eliminați la deșeuri acești paleți, apelați la cea mai apropiată unitate de colectare deșeuri și materii prime revalorificabile.

10.4. INA PLASTIC   își rezervă dreptul de a restricționa livrarea produselor în localități/ zone în care există restricții de circulație sau interacțiune dispuse de autorități (de exemplu, instituirea de măsuri de carantinare zonală). Dacă, în urma plasării comenzii dumneavoastră, constatăm că zona / localitatea se află în carantină sau este supusă din partea autorităților altor măsuri restrictive care pot afecta buna desfășurare a procesului de livrare, vă vom contacta în vederea anulării comenzii și contravaloarea acesteia vă va fi returnată în cel mai scurt timp posibil, prin metoda de plată utilizată în momentul plasării comenzii.

10.5. În cazul livrărilor în zone pentru care curierul percepe taxă pe km suplimentari, subscrisa vă anunțăm prin e-mail/telefonic în cel mult 2 zile lucratoare, și vă informăm cu privire la această taxă suplimentară. În această situație dvs. veți avea posibilitatea menținerii comenzii prin achitarea taxei suplimentare de transport sau puteți opta pentru anularea comenzii, caz în care subscrisa vă restituim sumele achitate in termen de cel mult 14 zile.

  1. Daune de transport, vicii

În cazul în care, la livrare, Clientul constată vicii evidente la ambalaj sau la marfă, acesta trebuie să menţioneze acest lucru pe avizul de livrare şi să comunice acest lucru în formă scrisă către INA PLASTIC, în cel mult 24 de ore de la livrare.

INA PLASTIC depune eforturi deosebite pentru a se asigura că prevederile referitoare la livrare, precum și timpul estimat de livrare sunt respectate, însă, din motive tehnice, pot exista cazuri în care acestea nu pot fi respectate. În astfel de situaţii, INA PLASTIC va informa Clientul în cel mai scurt timp, pentru încetarea Comenzii/Contractului, prelungirea termenului de livrare sau stabilirea unei alte modalități de livrare, după caz.

  1. Garanții, drepturile în caz de vicii, răspunderea

12.1. Produsele cumpărate prin intermediul acestui site pot beneficia de o garanție comercială a fiecărei mărci în parte. Astfel, pentru fiecare produs se va comunica către Client, la cererea expresă a acestuia scrisă, prin e-mail certificatul de garanție comercială al producătorului (dacă este cazul). INA PLASTIC nu este responsabil în mod direct de serviciile de garanție comercială care sunt oferite și deci va fi responsabilitatea producătorului produsului. Puteți solicita certificatul de garanție contactând INA PLASTIC la numărul de telefon +40-722-823-933 sau prin e-mail, la adresa vanzari@ina.ro.

12.2. INA PLASTIC comercializează doar bunuri ce îndeplinesc toate cerințele de conformitate, conform prevederilor legislației în vigoare. Pe durata garanției legale în conformitate, în cazul lipsei conformității produsului, consumatorul are dreptul la următoarele măsuri corective, conform politicii noastre de Retur pe care îl regăsiți pe site-ul nostrum.

12.3. În măsura în care nu a fost convenit altfel sau ulterior nu s-a reglementat altfel, în cazul unor vicii ale Produselor se vor aplica prevederile legale în vigoare.

12.4. INA PLASTIC răspunde față de Client pentru eventualele prejudicii cauzate din culpă și neglijență gravă, sau ca producător conform legislației aplicabile, și în orice alte cazuri în care răspunderea nu poate fi exclusă sau limitată conform legislației în vigoare. În toate celelelalte cazuri, răspunderea INA PLASTIC față de Client este exclusă. Răspunderea maximă este limitată ca sumă la prețul total al comenzii.

12.5. INA PLASTIC nu este răspunzător pentru eventuale erori de afisare, funcționarea defectuoasă a site-ului sau indisponibilitatea temporară. De asemenea, nu poate fi tras la răspundere pentru daune indirecte rezultate din utilizarea site-ului sau din neexecutarea comenzilor din motive independente de voința sa.

  1. Prelucrarea datelor cu caracter personal

13.1. INA PLASTIC tratează cu responsabilitate datele clienților săi. Astfel, referitor la utilizarea datelor obținute online, ne-am asumat obligația de a acționa în baza principiilor de protecție a datelor personale. Informații suplimentare cu privire la protecția datelor sunt cuprinse în secțiunea Protecția datelor.

13.2. Informațiile furnizate de și despre dvs. sau compania dvs. către INA PLASTIC vor fi prelucrate exclusiv în concordanță cu prezenții TCG și cu prevederile secțiunii privind Protecția datelor.

  1. Drepturi de proprietate intelectuală

Toate materialele prezente pe site (texte, imagini, logo-uri etc.) sunt protejate de Legea drepturilor de autor. Utilizarea, copierea sau distribuirea acestora fără acordul INA PLASTIC S.R.L. este interzisă.

15. Dreptul aplicabil, locul de executare, instanța competentă

În cazul unui eventual raport contractual cu INA PLASTIC și al obligațiilor pre-contractuale, se aplică exclusiv legislația română, excluzând reglementările Convenției Națiunilor Unite privind vânzarea internațională de mărfuri (CISG).

Contractul este redactat în limba română.

Dacă Clientul este profesionist în sensul Codului Civil, persoană juridică de drept public sau orice entitate de drept public sau privat cu sau fără scop lucrativ (denumit în continuare „profesionist”), se stabilește sediul INA PLASTIC ca loc de executare a prestației și a eventualelor pretenții de executare.

Instanța exclusivă este cea competentă pentru localitatea Mun. Oradea, județul Bihor, în măsura în care Clientul este profesionist. INA PLASTIC își rezervă totuși dreptul de a depune cereri la instanța competentă a profesionistului. 

  1. Soluționarea litigiilor

Indicație cf. regulamentului de soluționare a litigiilor din tranzacții online.
Conform legislației în vigoare, INA PLASTIC are obligația de a indica persoanelor consumatori existența platformei europene de soluționare online a litigiilor, care poate fi folosită pentru soluționarea litigiilor, fără implicarea unei instanțe. Pentru realizarea acestei platforme este responsabilă Comisia Europeană.

Platforma europeană de soluționare online a litigiilor poate fi găsită aici: http://ec.europa.eu/odr.

Pe de altă parte, INA PLASTIC dorește să atenționeze asupra faptului că nu va participa la procedura de soluționare a litigiilor în cadrul platformei europene de soluționare online a litigiilor.

INA PLASTIC pune la dispoziția clienților următoarele modalități de contact și reclamație, inclusiv un sistem de conciliere internă pentru orice probleme legate de INA PLASTIC: telefonic la numărul +40-722-823-933 sau pe e-mail la adresa vanzari@ina.ro.

17. Forță majoră

17.1 INA PLASTIC, partenerii sau utilizatorii săi nu pot fi făcuți responsabili pentru nicio întârziere sau eroare în executarea obligațiilor contractuale sau în conținutul furnizat pe site-ul nostru, rezultând direct sau indirect din cauze care nu depind de voința INA PLASTIC. Această exonerare include, dar nu se limitează la: erorile de funcționare a echipamentului tehnic de la INA PLASTIC, lipsa funcționării conexiunii la internet, lipsa funcționării conexiunilor de telefon, virușii informatici, accesul neautorizat în sistemele INA PLASTIC, erorile de operare, grevă etc.

17.2 Suspendarea accesului

Cu titlul de excepție, INA PLASTIC poate, fără orice altă notificare sau formalitate și fără ca acest lucru să necesite explicarea atitudinii sale, să suspende sau să blocheze accesul dvs. la conținutul site-ului sau la o parte a acestui conținut.
Orice acces neautorizat la elementele ne-publice ale site-ului INA PLASTIC reprezintă infracțiunea de acces fără drept la un sistem informatic și va fi sancționată conform legislației române în vigoare.

17.3 Stare de urgență

În situația declarării stării de urgență pe teritoriul României, în cazul în care accesul clienților în magazinele fizice va fi restricționat, perioada de retur a produselor rezervate/ comandate online se va mări corespunzător.

18. Dispoziții finale

Dacă una dintre clauzele prezentului document devine nulă, celelalte clauze rămân valabile. Prezentul document este guvernat de legea română. Versiunea actualizată a Termenilor și Condițiilor este disponibilă permanent pe site.